niedziela, 2 listopada 2014

Portfel obligacji i wyniki w październiku 2014

Uwaga. Ten blog przeszedł w stan "uśpienia", wszystkie informacje znajdziesz na blogu Rynek Obligacji.

Jak nie wiesz, od czego zacząć, zacznij tutaj.

Rzutem na taśmę mój portfel obligacji korporacyjnych w październiku zaprezentował się bardzo dobrze, w czym główna zasługa wzrostu cen w końcówce miesiąca obligacji Uboat-line. 

Chociaż portfel uważam za mocno zdywersyfikowany, to nadal kilkuprocentowe zmiany cen obligacji poszczególnych emitentów, notowanych na rynku Catalyst, mają dość istotny wpływ na miesięczny wynik. I de facto ceny obligacji Uboat-line będą miały kluczowy wpływ na to, czy cały rok okaże się udany dla inwestycji, czy średni i czy zabawa w inwestowanie w obligacje korporacyjne miała sens :). Prezesie Grzegorzu Misiąg, liczę na Pana :).

Cieszy mnie również odniesienie wyników portfela do funduszy obligacji korporacyjnych w skali całego roku (YTD), oprócz funduszu BPS Obligacji Korporacyjnych (omówienie BPS na blogu rynek obligacji), pozostałe zostają w tyle. 

Zbliża się sezon wyników kwartalnych, w związku z tym w przyszłym tygodniu na blogu rynek obligacji krótko omówię emitentów, których mam w portfelu wraz z oczekiwaniami na przyszłość. A tymczasem poniżej omówienie składu i październikowych transakcji mojego portfela obligacji:


Do składu portfela doszło kilku ciekawych emitentów obligacji:
  • Kruk (KRU0115) - kupiony poniżej nominału, jako krótkoterminowa lokata,
  • Capital Park (CAP0715, CAP0617) - bardzo mi się podoba ta grupa kapitałowa,
  • BBI Development (BBI0217) - omówienie grupy BBI na blogu rynek obligacji,
  • Hussar Gruppa (HGR0517) - mieszane uczucia, ale stała stopa %, poprosiłem prezesa Kąkolewskiego o odpowiedzi na kilka pytań, które wyjaśnią mi obraz spółki, może się doczekam. O wątpliwościach wobec Hussar Gruppa kilkakrotnie pisałem na blogu,
  • Polbrand (PBD0116), pomimo ryzyka politycznego z importem węgla, podoba mi się rozwój spółki,
  • Uboat-line (UBT0415) - lekko dokupiłem po informacji o zarejestrowaniu nowej emisji akcji,
  • BEST (BST1018) - wziąłem udział w emisji publicznej obligacji, liczę na zysk na stałym oprocentowaniu obligacji.


Sprzedałem obligacje Admiral Boats (ADM0415) - nie jestem przekonany co spółka pokaże w kolejnych wynikach, a Admiral nie tłumaczy przekonywająco pojawiających się wątpliwości odnośnie pozostałych kosztów operacyjnych. O wątpliwościach wobec Admiral Boats pisałem na blogu.
I wreszcie udało mi się skorzystać na wahaniach cen na obligacjach Robyg (ROG0218) kupić taniej, sprzedać drożej w ciągu kilku sesji października.

Poniżej struktura portfela, niestety bez YTM brutto, netto i zapadalności i oprocentowania, gdyż strona GPWCatalyst po ostatnich atakach nadal nie wróciła do pełnej funkcjonalności. Jak wróci, wkleję pełną tabelę.

Skład portfela obligacji na 31.10.2014 wygląda następująco:
Skład portfela obligacji korporacyjnych na dzień 31.10.2014
Zachowanie portfela w czasie:
Zysk procentowy portfela obligacji
Porównanie wyników miesięcznych i od początku roku (brak indeksu mBank, jeszcze nie opublikowany za październik):
Wyniki portfela obligacji w październiku 2014 w porównaniu do wybranych funduszy
Wyniki portfela obligacji YTD w porównaniu do wybranych funduszy

Dla zainteresowanych omówienie portfela obligacji we wrześniu, w sierpniu.
Jak zwykle ciekawy jestem składu Waszych portfeli i uwag co do jakości emitentów w moim.
Udanego inwestowania :).

9 komentarzy:

  1. zmiany w moim portfelu zamieściłem na forum...

    OdpowiedzUsuń
  2. Po ostatnich wzrostach cen papierów BPS myślę że czas na stabilizację cen. Wyniki banku w kolejnych kwartałach moim zdaniem nie będą takie super ze względu na spadek stóp %.

    Dlatego zamieniłem BPS0718 na MVP0415. Jest to też zmiana długiego terminu na krótki. Różnica o oprocentowaniu spora na korzyść Marvipolu a fundamenty tego ostatniego w krótkim terminie będą moim zdaniem dobre (dobra koniunktura u dużych deweloperów).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten spadek stóp trochę sobie odbili ścinając procenty bankom zrzeszonym, ale faktycznie szału pewnie nie będzie. Tutaj bardziej przydałaby się emisja akcji / obligacji i skokowy wzrost współczynnika wypłacalności.

    Pewnie zależy w jakiej cenie kupiłeś Marvipol, bo obecnie widzę, że ma niższą rentowność YTM netto niż BPS0718 (na podstawie skanera GPW Catalyst).

    OdpowiedzUsuń
  4. czy dostałeś dziś kupon od HGR0715?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widzę. Wprawdzie w tym mBanku pewien jestem dopiero na drugi dzień, ale póki co nic nie wskazuje na wpływ odsetek... zobaczymy jutro, na stronie KDPW nie ma info o nie przekazaniu odsetek więc może rozejdzie się po kościach...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyjaśniło się, dziś miała być płatność wg oryginalnego memorandum. A ponieważ było przesunięcie w przydziale, to termin przesunął się na 17.11.
    Szacun dla prezesa Kąkolewskiego, rozwiązał sprawę po godzinie 22 i w 15 minut :).

    OdpowiedzUsuń
  7. prezes daje radę....

    OdpowiedzUsuń
  8. czekam na portfel za listopad... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. małe kłopoty zdrowotne w rodzinie. Dziś wieczorem wrzucę :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne posty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy